03 nov Doelab 3 november
Vanmorgen verzamelden we weer even op onze oude locatie op het Westeraam. En meteen werden de kinderen uitgedaagd. Ik stelde ze de vraag wat hun doel voor de komende weken wordt. Niet een doel als: “Aan het eind van het Doelab kan ik solderen”, maar meer een persoonlijk doel, zoals: “Als ik iets niet begrijp vraag ik om hulp”, of “Aan het eind van het Doelab heb ik met iemand samengewerkt”. En toen werd het even stil… Nadat ik een voorbeeld van mezelf had gegeven (Als iets niet lukt, probeer ik het opnieuw of vraag ik om hulp), wat heel herkenbaar was voor de kinderen, zijn we richting het Doelab gelopen. Daar kwam het vandaag neer op precisie werk. Nauwkeurig meten, boren, buigen, lijmen, nieuwe woorden en materiaal leren kennen zoals een souverein, rekenen in hoeken van 90 en 70 graden… eigenlijk was het een erg uitgebreide en ingewikkelde wiskundeles 🙂
Jullie kunnen je vast voorstellen dat het Doelab vandaag voor de nodige uitdaging zorgde, waar niet alles lukte. En dat de doelen hierdoor als vanzelf kwamen. Een van de kinderen zei: “Ik begrijp er echt helemaal niets van!”, waarop de ander aangaf: “O, zal ik je dan even helpen?”
Missie geslaagd voor vandaag!